Sunday, January 23, 2011

Ceritera di Hari Sabtu

Holla everyone .
Bak mai aku cita sikit . Aku bgn awal pagi di sebab kan nak pergi 1 casting di KLCC for Petronas Model . Aku pergi dlm kul 8.30 dah bertolak , yelah tumpang cousin aku sbb dia nak pergi keje sekali en . Aku ajak sorg sorg kwn aku , tak boleh katanya . Haih , igt kan mls la nak pergi , tp di sebab kan sokongan ramai aku pergi . Hihi .

At 1st sampai je sana , aku dh blur . Yelah dahla pagi , dalam kul 9 cm tu then sorg sorg plak tu . Pergh mcm org kg turun bandar da aku ni . Padahal ! Hahaha . Then aku msg brotha Faris tu , so meet him dkt Petronas tu . Kami pun tunggu giliran la . Hm nervous gila kot . Semuanya lawoo , tggi , slim . Pergh mmg perfect la . And semuanya senior Petronas , i mean mmg dah ada pengalaman jd model Petronas . Tp aku ? Haih baru hbs SPM , pengalaman apa pun takde .

Aku beranikan diri jela . Ada jugak some models yg sombong . Er yelah mentang mentang kau dah biasa , berlagak gila . Chilek sudeh . Tp nasib baik jumpa Yaya , so adalah aku kawan :) Aku dpt num 9 . So bila di panggil , kami terus di bawak ke atas . Gila best kot . Bkn semua org boleh g kt atas tu . So i'm so lucky :) Kat atas tu , kami ukur ketinggian and lain lain . Aku di antara model yang tinggi la jgak , sbb melebihi 170 cm :)

Next , bila dh hbs je semua tu , kami di bawak ke 1 bilik plak . Dlm tu ada juri la konon nya kan . Hahaha . Ada 2 girls , 3 boys . yg boys tu , hak elah tak boleh blah . Bahahah serious ! Ntah pape tgk dorg . Itu pun bleh jd juri . yeah maybe ade sebab dorg boleh jd juri en :) Bila kami di suruh berdiri 1 line je , nama sorg2 akan di panggil , dan kene catwalk . Dlm tu , senyap gila kot . Serious telinga pun berdengung . Er bosan ! Bila dh hbs tu , dorg terus discuss time tu jgak . Dorg call number . Tp so sad , aku tk dpt . Hm . Nak bt mcm mana en , dh takde rezeki . So tkpelah . Aku pun muda lagi , tp best la dpt experience kan :)

Bila dh hbs aku g mkn ngn Yaya . Yaya blk awl , ddlm kul 11 lebih . So tggl aku sorg . Yelah abang Shah janji nak pick up aku . Dlm kul 2 baru dia smpai . Ha smntara tu aku g kinokuniya , baca magazine . Hahaha then bila abg shah da smpai , kami terus g Lake Garden . Shoot shoot :) Aku ngn Mirah , sorg lagi model . Best la fun . Then blk tu , dia terus hantar aku blk :) Tireeddd !

Love : dls

No comments:

Post a Comment