Saturday, September 11, 2010

Malam Raya

Sayup-sayup kedengaran takbir berkumandang di awang-awangan , sedih sekali rasa di hati . Terkenangkan ahli keluarga yang telah pergi buat selama-lamanya . Al-Fatihah to Hj. Ishak Bin Hj. Abu Samah , semoga rohnya di tempatkan di sisi orang-orang yang beriman . Aminnn.

Sementara menunggu ketibaan orang dtg bertakbir aku tlg mak sediakan apa yg patot and org surau datang dlm pukul 11 . Perghhh gila lambat . Tapi sementara tu aku lepak kat rumah cousin aku , kami click2 pic :) itulah keje kami . Hehhehe . And tepat je pukul 12, org di kwasan rumah kiteorg semua kelua . Sebabnye dah jadi kebiasaan di tempat kami membakar bunga api , ala2 bunga api KLCC . Hhehehehe , hampir 15 minit jugaklah baru berhenti . And after that lepak ngan k.ju and her sister and again click2 . ahahahha , lihatlah gambar di atas , berjubah lagi tu . Actually tk plan pun , kebetulan je . Mcm kumpulan nasyid kan ? Haaa . Dalam kul 1 plak , lepak ngn shasha , ayu and mira . Tengah duduk lepak sje2 , lapar lah plak . Plan mmg nak g mcd , last2 nak makan cheese nan plak . Kami memberanikan diri naik moto , dahlah semua tkde lesen . Hhahaha , kelakar . Kiteorg g 2 moto je . And after dah makan tu , adelah 1 kisah yang paling kelakar doh , sumpah . Hahahha . Igt nak jln dalam lah lebih selamat katenye drpda highway . Okay fine , lalu dalam . Aku naik ngan shasha and mira and ayu . Okay mase kelua simpang je aku nmpak 1 moto nie , then kwn aku ckp lah `weh , bf doh` . Then mase aku pndg je tepi , haa amik kau , POLIS . Wakakaka , then aku bt tk pahamlah , dah tau kite tkde lesen jgn nak buat muke gelabah sgtlah kan ? Haa , yg mmbe aku 2 org tu mmg penakut , dari kedai mamak td asyk ckp pasal POLIS je , tkut sgt . Hhahaha , then aku pun tgk je reaction dorg sbb Polis tu dekat ngn dorg , and dorg mase tu jln dulu . After that , Polis tu boleh pulak suruh dorg berhenti . Aku pun berhenti tepi ah fikir kwn babe , klu tk mmg dah blah . Then Polis tu mintak ic and lesen . Kiteorg ckp ah tkde , 1st2 nak marah last2 tak jd . Haaa , well girls mmg ah die tk bt pape . Just nasihat lainkali jgn merayau . Yang paling ngek skali tu die mmglah mintak num phone tkt pape jd , padahal aku dh bnyk kali and tau dorg mmg nak ngorat , aku pun jujur alam prgi bg num betol . Hhahhaha , sumpah menyesal . And after balik tu , lepak lg then tangok muke msing2 balik , gelak gla2 punya . Hhahahhaa , lawak gila . Pngalaman malam raya yg sengal di sebabkan CHEESE NAN . Haih , lepak punya lepak pukul 5 aku baru blk rumah . Yelah otp , ramai yg mengucapkan selamat hari raya :) Itu jelah yg best nye malam raya 2010 aku .
Love;DLS

No comments:

Post a Comment